שחקן חיזוק – טל יוגב, KIDS FLY

"אני לא יכול לדמיין את עצמי אוהד קבוצה "מושלמת" כמו מכבי, לי זה לא נראה כיף".טל יוגב מ-KIDS FLY מספר על האהדה להפועל חולון, על משחק החזיז במלחה, מה ה-DNA של הפועל חולון? ומתי צרח כמו ילדה בת 10?. רק שהחברים הירושלמים מהלהקה יסלחו לו שהוא שונא את הפועל ירושלים. בשחקן חיזוק אני אציג שאלון קבוע לאמנים, מוסיקאים וסופרים על האהדה לקבוצה שלהם.

 

1. מה אתה עושה בימים אלה?

כמה שיותר מוסיקה. כרגע הפרויקט הגדול בחיים שלי הוא הלהקה שלי, KIDS FLY, לה אני מרגיש שאני נותן את מירב תשומת הלב. אני עובד באולפני "המקלט" בתור טכנאי הקלטה ומיקס, ובגדול כל יום מגיע לאולפן מהבוקר עד הלילה לעבוד על שלל פרויקטים חדשים.

2. מי הקבוצה שאתה אוהד בארץ הקודש או מסביב לגלובוס?

הפועל חולון.

3. איך התחיל סיפור האהבה בינך לבין הקבוצה? והאם אתה זוכר את המשחק הראשון של הקבוצה שהלכת אליו?

כילד הייתי מתאמן בקבוצת בית הספר לכדורסל של הפועל חולון. הייתי שם שנתיים. כך נוצר הקשר לראשונה, אבל הוא לא היה מחייב מדי. בשנות ה-90, לפני הירידה המדכאת עד לליגה הארצית, הלכתי לכמה משחקים ביחד עם אחי ואבא שלי. זכורים לי שני משחקים מהתקופה ההיא, משחק שבו ירדנו למחצית בפיגור 11 נגד גבעת שמואל, ובסוף המשחק עשינו מהפך וניצחנו, ומשחק מעצבן שהפסדנו ב-6 הפרש בערך לראשון לציון של פיני גרשון (אז בצהוב כחול מכביסטי לחלוטין).

בשלב מאוחר יותר בחיים, כשהייתי כבר בכיתה י"ב, חולוניה עלתה ליגה ואחי הטריף אותי לבוא איתו לכל משחקי האימון. באותה עונה התאהבתי בקבוצה הכי חזק שאפשר, לא שזה היה קשה כי שיחקנו מדהים ולקחנו אליפות. מאז, יש לנו נוכחות משפחתית בכל משחק של חולוניה בכל מקום בארץ. וגם הסבל והקשיים הכלכליים שהגיעו בעונות אחרי לא מנעו מאיתנו להמשיך לבוא ולקרוע את הגרון. אחיות שלי אפילו יותר משוגעות ממני.

4. מי השחקן המועדף עלייך (לא חייב להיות מהקבוצה)? למה? 

וואו. שאלה קשה. אני חושב שהשחקן שהכי נהנתי לראות משחק הוא פי ג'יי טאקר (היום בפיניקס סאנס בNBA). מבחינתי לכדורסל של חולוניה יש DNA מובהק והוא לקפוץ על כל כדור, לשחק הכי חזק ומהר שאפשר ולשבור את הסל עם דאנקים מהדהדים. מלבד העובדה שטאקר הוא ספורטאי למופת שהיה עובד הכי קשה שאפשר באימונים, הוא ענה על כל הקריטריונים ואפילו העמיד סטנדרט חדש של מה זה לשחק עבור המועדון הזה. עד היום הוא אולי השחקן הכי אהוב מהשנים האחרונות בקרב הקהל.

5. מה המשחק הטוב ביתר והרע ביותר שהיית בו?

הטוב ביותר: משחק האליפות – המשחק הכי מטורף שהייתי בו. הייתי חסר אמונה לחלוטין (מה לעשות שלפני זה שתי קבוצות חוץ ממכבי לקחו אליפות והמשחק היה בבית שלהם) וכשמאליק דיקסון שם את הכדור ברשת לקח לי לפחות דקה לעכל שזה בכלל קרה. צרחתי כמו ילדה בת 10.

הרע ביותר: שנתיים אחר כך כבר היינו בעונה נוראית, סיימנו מקום אחרון כשאת העונה מלוות תצוגות כדורסל בזיוניות. היה לנו משחק נגד רמת גן שהיינו חייבים לנצח כדי לקבל שיבוץ קל יותר לפליאוף ולא לסיים מקום אחרון. הקהל היה באטרף, הייתה תפאורה מדהימה, אולם מפוצץ, משחק אחרון לפני סוף העונה הסדירה. וקיבלנו 30 בראש. זה המשחק הכי נורא שזכור לי.

6. מה היו רגעי השיא והשפל עם הקבוצה?

רגע השיא היה כשלקחנו גביע. הייתי בטירונות, ניסיתי להוציא גימלים ולא הצלחתי. כולם כבר ישנו בחדרים ואני קיבלתי עדכונים בלייב מהמשפחה. כשהגיעה ההודעה על הזכייה השתגעתי בחדר והערתי את כולם.

רגע השפל הוא ללא ספק משחק החזיז במלחה. כל המשחק היינו ביציע עמידה מסריח מאחורי הסלים. הייתה התקפה שלנו ופתאום התפוצץ לי החזיז הזה מתחת לראש. הייתי בהלם לחלוטין ותוך שנייה יס"מניקים סגרו אותנו ביציע עד ארבע בבוקר בלי אפשרות ללכת להשתין אפילו. בכנות, חשבנו שזהו, הכל נגמר, מיקי דורסמן (הבעלים/מאמן דאז) עוזב ואנחנו נשאר חבולים בדרך הבטוחה למטה. ואז לקחנו אליפות.

7. השחקן שהיית רוצה לראות משחק אצלכם?

קווין דוראנט.

8. את מי הכי כיף לנצח? למה?

הפועל ירושלים. חצי מהלהקה שלנו ירושלמית אז מצטער. יש לנו יריבות ארוכת שנים איתם. אני לא אוהב אותם בכלל. ספורט בלי יריבה מושבעת זה לא ספורט.

9. אם היית שחקן בקבוצה מקצועית איזה סוג של שחקן היית?

כנראה שהייתי נכנס בסוף רבע כדי לעשות קצת עבירות ולהרים את הקהל. קלע גדול אף פעם לא הייתי.

10. האם יש לך אמונות תפלות או ריטאולים חוזרים לפני המשחקים של הקבוצה שלך? מה הם?

היו לי מלא. לא ללכת עם הג'ינס הזה, ללבוש את החולצה רק כשאני מגיע לאולם. פעם היה לי צעיף שבחגיגות אליפות נשפך עליו יין אדום. אחרי הפסד אחד כבר הבנתי שזה לא יקרה ביננו. אבל הכל שטויות. בעונות שהכי הקפדתי על הריטואלים הפסדנו הכי הרבה.

11. מה החסרונות בלאהוד את הקבוצה שלך?

אין. אני אוהד את הקבוצה הזאת והקבוצה הזאת היא מה שהיא. החסרונות רק מרגשים אותי יותר. אני לא יכול לדמיין את עצמי אוהד קבוצה "מושלמת" כמו מכבי, לי זה לא נראה כיף. לפעמים יש בעיות כלכליות ובהסתכלות אחורה הבעיות האלה הולידו עונות מרגשות. החבילה הזאת שקוראים לה הפועל חולון היא לא מושלמת בעליל, אתה מתעצבן מלא, מקלל, אבל האושר שבלראות את אייזיק רוזפלט או שלומי הרוש חותכים את המגרש, דופקים דאנק או שלשה ואז מרימים את הקהל, שווה את כל החרא שבא עם זה.

12. מי הם חמשת השחקנים הכי טובים שעברו בקבוצה שלך מאז שאתה עוקב אחריה?

שלומי הרוש, ג'רום דייסון, פיג'יי טאקר, אייזיק רוזפלט ובראיינט דאנסטון.

13. לסיום, השלם את המשפט: השופט….

חייב להבין שהוא לא מעניין אף אחד ולא באו לראות אותו משחק אותה גננת. תשפוט רבאק. ותשפוט טוב.

טל יוגב חבר בלהקת KIDS FLYפרויקט מוזיקה ישראלי המשלב אלמנטים של רוק עם מוזיקה אלקטרונית בשילוב של ז'אנרים נוספים ושירה באנגלית. הלהקה הוציאה לאחרונה את אלבום הבכורה בגרסה פיזית, bandcamp ובהאזנה חופשית ביוטיוב המלווה בקטעים ויזואליים שהכין אמנון רון מבית Yafo Creative. הלהקה תשיק את אלבום הבכורה ביום שבת ה-29.11 בפסאז', תל אביב. 

KIDS FLY – אלבום הבכורה

כתיבת תגובה